Ahad, 4 Disember 2011

PENULIS DI MESIN TAIP SKRIP : KUATKAN HATI, ARIA

Assalamualaikum WBT.


Tarikh 1 Disember 2011, saya dikejutkan dengan berita pemergian ayahanda kepada rakan scriptwriter saya, Aria ke rahmatullah. 


Besoknya, saya pergi melawat. Seperti biasa... bacaan yasin saya sedekahkan. Melihat Aria yang lesu tidak bermaya membuatkan jiwa saya terasa. Berat dugaan yang diberikan kepada seseorang manusia tu bila diambil ayah atau ibu mereka, kan? Saya percaya, sesiapa yang pernah melalui detik-detik seumpama itu... separuh daripada semangat akan terbang. Tercari-cari kekuatan.


Bila saya melihat keadaan itu, saya seolah-olah melihat refleksinya pada diri saya. Mungkin satu hari nanti bila saya berada di tempat itu, saya turut akan menitiskan air mata yang mahal RMnya, menghilangkan bar-bar tenaga yang tidak dicas, menghabiskan masa dengan termenung mengingatkan momen-momen bersama 'dia' dan menyusun hari-hari sepi yang akan datang tanpa ditemani suara 'dia' yang telah pergi. Wow... saya percaya itu berat. Saya percaya itu bukan sesuatu yang bisa PULIH dalam seminit dua. 


Untuk Aria...
Aku kenal kau dari darjah satu. Dan aku kenal kekuatan kau. Aku tau, dalam air mata yang seberapa banyak sekali pun kuantitinya.. kau masih tetap teruskan kehidupan. Kuat, Eya!!! Tuhan sedang berkata sesuatu. Dia berikan kau ujian untuk dia berikan kau kebahagiaan pada hari-hari yang akan datang. Kuat, Eya!!! Aku tak nak kau lemah. Kau masih ada keluarga dan kawan-kawan yang perlukan kau pada hari esok, lusa dan seterusnya. Dan aku nak kau tau... yang aku akan sentiasa berada di belakang kau. Ingat janji kita? Kawan sampai mati.


Untuk anda semua... luangkan masa sesaat dua jika anda Muslim. Mari kita sedekahkan Al-Fatihah ke atas arwah. Moga Tuhan mempermudahkan segala-galanya. 



4 ulasan:

Saddila berkata...

al -fatihah :'(


*tapi air mata tiada sebarang harga , kawan .

AIR MATA TIDAK TERNILAI DAN TIADA 'RM'

dari lensa faiz berkata...

ok .. air mata tak ada RMnya ...

Eyya Lessica berkata...

aih , idk what to sayy . . but thankkyousomuchh aihh , thankyouu beb , kau kawan aku smpai mati . and al-fatihah ==' thanks aihh ,

dari lensa faiz berkata...

sama2 ya .. :') .....