Sabtu, 31 Disember 2011

NOTA UNTUK TUHAN : PERENGGAN BAHARU UNTUK UNGU

Assalamualaikum WBT. 


Sekali lagi bebeh! Entri yang digolongkan dalam grup 'NOTA UNTUK TUHAN.' Sekali lagi, saya paparkan pada kornea anda cerita-cerita berkenaan dengan famili saya. 


31 Disember 2011 bersamaan hari Sabtu, ketika manusia-manusia lain sedang sibuk membuat persiapan mengalu-alukan kehadiran 2012 yang sedang menunggu di muka pintu, rumah saya menjadi saksi berlangsungnya majlis pertunangan kakak saya.


Alhamdulillah. Syukur Tuhan melancarkan semuanya. Majlis kecil-kecilan tetapi tak sangka menjadi begitu meriah. Sebenarnya penat itu masih ada... sebab tu penghasilan entri ni agak kelewatan sikit. 


Persalinan ungu membaluti tubuh kakak dari hujung kaki ke hujung kepala. Sembilan dulang biru dibalas sebelas dulang ungu. Lauk yang agak mewah. Hah... ambik kau! Hahahaha... 







Diva tak diva? Hahaha... Sebenarnya ni satu pengalaman yang agak menarik untuk saya. Selama ni cuma dengar je macam mana adat pertunangan dilangsungkan. Tapi, untuk yang ni.. saya sendiri yang melihatnya. Jujur, ini merupakan satu pengalaman yang agak menarik.


Terlihat wajah gembira yang terlakar pada air muka Abah dan Mak. Wajah saudara mara. Semuanya menyambut kehadiran 'orang baru' dalam keluarga kami. 


Untuk kakakku... dari kecik dibela besar macam ni kau jadinya.. Hahahaha. Sedikit sebanyak rasanya macam mimpi bila kita melihat adik beradik sendiri sedang mencuba untuk melangkah ke tangga yang lain. Menekan butang 'enter' di keyboard bagi memulakan perenggan baharu. Mungkin anda pernah merasakan hal yang serupa. Membesar bersama-sama sejak dari kecil. Dan bila tiba pada satu tahap, mereka juga akan meneruskan kehidupan.  Sedikit sebanyak itu akan menimbulkan perasaan asing. Tapi, sekejap je kot ni. Untuk kebahagiaan jugak. Hahahaha...




Fairiz dan Shahida. Suara ini mendoakan kebahagiaan selama mana yang ALLAH telah janjikan. InsyaALLAH. Pedulikan jelingan. Hiraukan kaca mahupun alfabet-alfabet syaitan. Yang lepas biar menjadi lepas. Apa yang tersedia di hadapan, itu lebih penting. Bila dah memulakan perenggan baharu ni, terus yakin untuk menaip ayat-ayat yang seterusnya. Yang buruk disempadankan, yang baik diteladankan. 


Sehingga sampai ke jinjang pelamin. Sehingga sampai ke anak cucu. *eh terlebih pulak. Cover sikit... Sebelum berundur, ni lagu tema untuk korang tau! Hahahaha...








*maaf entri pendek... bak kata pepatah orang putih; 'less is more.' :)

6 ulasan:

Rayyan Haries berkata...

laaaaaa.....kakak dia kahwin...bukan dia..haha...

dari lensa faiz berkata...

hish.... saya pulak .. hahahaha .. saya muda lagi *sambil laga2kan jari telunjuk

Syai Hidayah berkata...

hahaha... gedik kau ye *bak kata mak kau ari tu . hahaha

Syai Hidayah berkata...

ahhahaha... gedik kau ye *bak kata mak kau ari tu .. hhahaaha

dari lensa faiz berkata...

apa eksoited kau komen sampai dua kali ni? hahahaha

Saddila berkata...

heeeee secocok gittew :))