Jumaat, 9 Disember 2011

SARJANA LANTAI HIJAU : PELANGI ADILA

Assalamualaikum WBT. 


Okey. Sapa pernah baca entri ni Sarjana Lantai Hijau, angkat tangan sekarang!!! *apa gedik sangat ni? Cover sikit lah! Hahaha... Jadi, dengan tanpa membuang masa lagi, saya mempersembahkan kepada anda sambungan kepada entri tersebut. 


Memandangkan didesak beberapa kali oleh beliau *hahahahaha ... saya mengerah juga 10 jari ini untuk menaip entri mengenai diri beliau. Adila Azizan.


Ketika habis orientasi Pra U di dewan SMKTBT, kami terus ditempatkan di kelas masing-masing. Mula-mula pandang dia dulu, saya ingat lagi... saya tak tegur dia pun. Sebab dia seperti agak kedivaan dan kurang melayan sedikit. Tapi, situasi itu lama kelamaan... berubah. Dia tidaklah seperti yang saya fikirkan. Jauh lari dari tanggapan pertama! 


Sepanjang mengenali dia, saya masak dengan beberapa karakter dia yang memang agak ketara. Cermin yang sentiasa melekat di tangan. Pandangan yang khuatir bila ada mata yang merenung lama wajah dia. Agak senyap dengan orang yang dia tak kenal. Bunyi ketawa yang kadang-kadang agak membingitkan. Itu penilaian tahap pertama saya.


Masa demi masa... kami mula rapat *cet! jangan pikir lain! Ternyata, ianya sesuatu yang agak thriller bila berkawan dengan dia. 


aku copy yang ni cik dila oi !!! *aku paling suka gambar kau yang ni.. terserlah ke'adila'n nya... hik2

Di sebelah blogger terkenal

Suka baca blog beliau. Ini blog dia.. pergi tengok sekarang ! Pelangi Itu Hijau ! *ok.. perlu ke tanda seru ni. Cara dia 'bersuara' dalam satu bentuk komedi yang selalu membuat saya terbelahak. Entri dia kadang-kadang agak gila tetapi ada point yang dia nak cakapkan. Selalu membicarakan pasal kehidupan dari sudut pandang dia yang kelakar dan lucu.


Apa-apa pun, zombie dah on the way ke mari terima kasih kepada beliau sebab sudi melakukan perkara-perkara di bawah ini dengan saya sepanjang hampir 8 bulan saya mengenalil dia iaitu :


Sudi jadi 'konsultan' yang memakenikkan blog SILANG KATA FAIZ ni. Dia lah yang masukkan saya dalam grup hitu grup hini, dia lah yang tolong renovatekan blog ni dari shoutmix hinggalah ke bahagian membetulkan header.


Sudi jadi teman sebas dulu!


Sudi penuhkan dinding Facebook saya hampir setiap hari.


Sudi jadi 'cikgu' kadang kala dekat sekolah.


Sudi pinjamkan cermin


Okey... saya rasa tu jelah kot. yang lain-lain punya terima kasih saya simpan untuk yang episod lain je lah. Awal sangat nak berterima kasih panjang lebar bebenor. Rileks, malam kan masih muda. Mungkin entri ni tak seberapa, tapi Adila! Aku ikhlas menaip ni ! Hahahaha...


Terima kasih sebab menjadi salah seorang Ahli Sarjana Lantai Hijau. Jom, kita cipta memori untuk satu tahun lagi! Saya doakan kebahagiaan anda bersama dengan 'dia.' Ehem2.. kahwin nanti jemput!


*Tunggu ya entri seterusnya pasal ahli Sarjana Lantai Hijau yang lain pulak... hik2...

6 ulasan:

Saddila berkata...

aku tak terkata . gila terharu . sampai macam tu sekali kau nilai aku for the first time .
tapi apa yang kau cerita , memang diri aku yang sebenar . :)
pandainya kau menilai orang
AWESOME !

dari lensa faiz berkata...

hahahha .. aku membaca kau seperti aku membaca buku yang terbuka luas .. hahahaha

Syai Hidayah berkata...

untungla ada owg ingat adila .

dari lensa faiz berkata...

jealous lettew ... hahahahhaa

Syai Hidayah berkata...

takde org kesah syai jeles ke x

dari lensa faiz berkata...

eh eh.. kenapa kau ni?