Rabu, 9 November 2011

MESIN INI EKSPRESI OTAK

Assalamualaikum WBT. Cover la sikit. 


Hah .. fon blog ini dalam proses penukaran. Jadi saya rasa tulisan yang ni lagi jelas kot? Kan? Angguklah. Ok, bagus. 


Keterdesakan untuk mengupdate blog ketika sedang free ni memang memaksa jari ini menaip apa sahaja yang otak aturkan secara spontan. Bagaimana spontan itu 'datang'? 
Ya, dengan cara ini ; ketika sedang bosan di hadapan skrin komputer , mata ini melilau-lilau dari siling ke lantai ke dinding. Dan, mata saya terpaku pada objek bercahaya di hadapan saya. Apa itu? Hah? Apa itu?


Dah nama bila saya kata duduk depan skrin komputer, dah sah-sahlah saya memang nampak komputer. Hahahaha... Saya melihat teknologi ini dalam satu cara yang cukup mendalam (buat pertama kalinya). Tak, saya tak ingin pun nak cakap pasal objek ini berdasarkan fakta sainsnya. Saya cuma melihat komputer dalam satu situasi yang cukup berbeza. 


Facebook. Twitter. Blogger. Wikipedia. Microsoft Word. Semua laman ini kerap saya kunjungi hampir setiap hari. Hmm... saya tak dapat bayangkan kalau Charles Babbage tak wujud pada zaman dulu. Mungkin impian saya untuk menjadi seorang novelis tak akan pernah wujud pun dalam otak. Mungkin sekarang Facebook dan Twitter bukan fenomena. Mungkin sekarang laman blog SILANG KATA FAIZ ni tak ada!


Hah?!


Shuhh! Shuuuuhh! Jangan mengganggu emosiku! *apasal kau? Jadi apa maksudnya? Maksudnya... objek di depan saya sekarang ni (di depan anda jugak), merupakan salah satu item yang terpenting jugak dalam hidup. Kan? Setuju? Apa-apa sahaja idea yang pernah saya fikirkan untuk dicatatkan di dalam blog, semuanya akan saya luahkan di atas keyboard ini. Apa sahaja berkaitan dengan notifikasi di Facebook semuanya akan saya lihat di skrin komputer ini. 


Ringkasnya: Suka atau duka, hitam dan putih. Semua saya lalui di hadapan teknologi ini. Saya percaya, anda pun macam tu kan? 


Bila marah, terus berlari gedebak gedebuk ke komputer, online Facebook dan kemas kini status dengan ayat macam ni :"Aaarrggghhh!!! Bengangnya!!!." 
Bila bosan asyik menghadap buku, terus berjalan gedebak gedabuk ke komputer untuk main game. 
Bila banyak idea, terus merangkak gedebak gedebuk ke komputer untuk tulis blog. (Eh? Ni macam aku je.) 


Secara tak langsung, sememangnya, objek ni pun antara yang menjadi inspirasi dalam hidup kita kan? Objek yang kita aplikasikan yang tanpa kita sedari telah menjadikan kita orang yang lebih baik pada minit-minit yang akan datang. Objek yang saya guna untuk mengekspresikan apa yang neuron-neuron di otak saya ni jeritkan. 


Dulu, saya pernah meniti zaman kejatuhan semuanya kerana komputer. Tapi, sekarang, saya sedang 'menjerit' kegembiraan di laman SILANG KATA FAIZ juga kerana komputer. Ah! Siapa cakap dunia tak adil? Yang tak adil adalah kita yang awal-awal lagi dah mengamuk kata dunia ni tak adil. Hahahaha .. sabar-sabar! Esok kan masih ada? 


Jadi, nilah dia objek yang menzahirkan semua idea-idea saya di sini. Termasuk idea untuk menaip entri ni. 




Ya memang bersepah! Jadi apa?! Hahaha ... 



TERIMA KASIH KOMPUTER !!!

2 ulasan:

Saddila berkata...

kenapa kau letak phone rumah dekat sebelah ??
gila ! boleh mati terkejut , kau tahu ??

Anonymous berkata...

sementara la ! aku letak sekejap !