Khamis, 17 November 2011

NOTA UNTUK TUHAN : SELAMAT PULANG ABAH DAN MAK

Assalamualaikum WBT. Cover sikit oi!


Akhirnya tempoh itu berakhir. Pagi 17 November 2011, Abah dan Mak selamat sampai di tanah KLIA dengan selamatnya. Alhamdulillah! ALLAH mempermudahkan segala urusan. 


Bunyi batuk yang berselang-seli dari mulut mak dan abah, bau minyak wangi dari botol-botol kecil, bagasi-bagasi bersaiz besar... mungkin 'perkara-perkara' itu antara norma bagi golongan haji dan hajjah. Hahahaha...


Syukur tak ada masalah. Mak dan abah pergi dengan selamat, pulang pun dengan selamat. Syukur jugak sebab kami adik beradik di bumi Malaysia ini menempuh hari-hari sebelum tu dengan selamat jugak. 




Akhirnya.... rindu yang terkumpul terlerai jugak. *chheewwaahh Satu perasaan ganjil menghuni bila tengok mak dan abah berdiri depan rumah sambil berdoa. Kemudian melangkah masuk ke dalam rumah. Rasa bahagia bila tengok depan mata sendiri bila tengok mak dan abah makan menu-menu air tangan anak-anak mereka dengan begitu berselera sekali. Ayam masa lemak cili api. Rendang udang. Tauhu sambal. Ikan masin. Ulam petai. Semuanya kegemaran mak dan abah.


Alhamdulillah.
Selamat pulang Md Nasir bin Bujang dan Halijah binti Ninggal. Ooo... kejap. Saya silap. 


Selamat pulang Haji Md Nasir bin Bujang dan Hajjah Halijah binti Ninggal



2 ulasan:

Saddila berkata...

huarghhhh ALHAMDULILLAH :))

hihi buah tangan ????

dari lensa faiz berkata...

meh la datang linggi ... ;) .. hahaha