Sabtu, 29 Oktober 2011

TERIMA KASIH PELANGI 10 OKTOBER

Assalamualaikum WBT. Cover sikit woi!


Menyampah kan semenjak 36 menjak ni, entri blog asyik cerita pasal diri sendiri je kan? Hahaha... bukan salah saya. Ni semua salah otak ni yang memerah idea! (yang kau nak marah ni pahal?)


Alhamdulillah. Umur saya kini 18 tahun 1 bulan (atau lebih atau kurang kot.. saya matametik failed). Hampir sebulan dah tempohnya berlalu bermula dari tarikh 10 Oktober 2011. Bersyukur untuk menempuhi saat-saat ini. 


Mak dan Abah di bumi suci. Along, Bangah dan Alip. Mak Cu satu keluarga. Kawan-kawan ahli penulis mesin taip skrip. Kawan-kawan di pra-universiti. Kawan-kawan di muka buku. Yeah! Mereka cukup hebat. 


Menu 10 Oktober 2011 cukup membuatkan saya meniti detik itu dengan bangga dan bahagia. 




Kek buatan Along. Ya... mungkin tak sehebat Resepi Rahsia tu! Tapi kakak saya buat dengan 'kasih sayang' tau (ok... saya geli menaipnya). Resepi Rahsia tu ada ke ramuan tu? Tak ada kan? Hahahaha ...Along kata dia tak ada duit nak beli hadiah, jadi dia buatkan ni. Konon nak buat kejutan tapi terkantoi sebab saya awal-awal dah masuk dapur. Hahahaha . Failed! Jadi, petang 10 Oktober itu, ini menu kami adik beradik. 
TERIMA KASIH !!!




Ok. Tak sangka hadiah ini yang saya terima pada pagi 10 Oktober. Dayah Cover Sikit! Terima kasih! Kirim salam mak ! Hahahaha!




'Burung Origami = Tanda Kasih Sayang"
Terima kasih Tiqah dan Afa.





Ini dari Teha. Sepupu terbaiklah! Terima kasih! 
*sakit gigi makan coklat. hahahaa


Seterusnya... semestinya masa untuk 'menggedik-gedik' bersama-sama the scriptwriters!
Yeah... petang 15 Oktober memang terbaik. Kami 'huha-huha' ... kami gila... kami hebat!



'Baca punggung kami !'









Hadiah masing-masing dari Syai dan Aria. 




 Yeah... Ini 'cerita' yang paling jujur dalam menjadi GURU kami! Terima kasih kenangan!




Hadiah dari Syai Hidayah. Dia menghabiskan tenaga dan idea semata-mata untuk menulis lebih 30 muka surat 'nota-nota' yang diselit di dalam naskhah Ben 10. Wow! Saya harus mengatakan bahawa ini adalah salah satu idea abnormal daripada beliau yang memang saya tak dapat teka. Setiap satu penuh emosi, sarat dengan kenangan. Terima kasih babe!




Aria bagi yang ini. Yeah... dia tau keghairahan saya. Muzik! Seperti yang dia kata... bila pandang earphone ni, ingat dekat dia. Harimau! Rawwwrrrr!!!




Kami ... the scriptwriter. Kawan sampai mati! 




Dalam riuh sana-sini... tiba-tiba! Gedebuk!





Kiriman Mak dan Abah... Mmmmm... 'bau Madinah...'
hahahahahaha.. ada ke? Tak ada kan? Hahahahaha .... Tak adalah satu kotak besar tu saya punya. Mak dan Abah belikan saya jubah. Terima kasih!



Apa yang perlu saya katakan lagi? Saya rasa terlalu dihargai! Bukan dari si pemberi-pemberi ini sahaja. Tapi jugak dari setiap orang yang mengingati tarikh lahir saya. Ya kan? Kadang-kadang bila kita fikir yang hidup ini tidak ada sesiapa pun yang perasan akan kita, sebenarnya anggapan kita tu silap. Buktinya lihat ketika tarikh ulang tahun kelahiran anda. Setidak-tidaknya ada orang yang mendoakan anda di laman FB mahupun di skrin telefon bimbit. 

Mereka pelengkap kepada jigsaw puzzle hidup saya. Terima kasih untuk memori-meori itu. Saya benar-benar menghargainya! 
TERIMA KASIH 





4 ulasan:

Saddila berkata...

sedihnya baca entry ni .

*pengorbanan mak dan ayah yang jauh ? :'(

Anonymous berkata...

hahahahaha ... K

Syai Hidayah berkata...

:) sama-sama

Anonymous berkata...

hahahaha .. fine