Sabtu, 30 April 2011

PENGASUH TERBAIK BERSUARA SENGAU

Assalamualaikum WBT...

Tiba-tiba saya teringat setahun ke dua tahun lepas. Mungkin pada waktu yang sama ketika saya mulakan penulisan ini iaitu 12 malam... saya sanggup berjaga sampai pukul 1 pagi - sedangkan besoknya sekolah :p - semata-mata untuk berbaring depan televisyen dan gelak sorang-sorang. Saya pastikan semua homework siap dan baju sekolah dah bergosok, so saya boleh tengok tv awal pagi tu dengan aman. 

Saya percaya dan saya yakin.... sesiapa yang tengah baca sekarang, yang pernah menjadi peminat tegar kepada topik yang akan saya taip ni... pasti anda dah dapat agak dah apa yang saya akan tulis sebaik sahaja anda baca tajuk dekat atas ni. Hahahaha... 

*Mencelah sekejap.. thanks to Syai Hidayah yang juga peminat tegar'benda' ni sekali gus bagi idea untuk saya buat entri pasal 'benda' ni...*



THE NANNY!!!!!!!
Satu-satunya produk yang saya anugerahkan title PERSEMBAHAN KOMEDI TERBAIK SEPANJANG ZAMAN.

WOW!
SUPERB!
AWESOME!

Apa lagi perkataan yang boleh saya guna untuk gambarkan betapa hebatnya siri ini dalam hidup saya??

Suara sengau itu macam masih terdengar-dengar lagi dekat telinga saya. Saya masih teringat-ingat lagi setiap komedi dia. Semuanya memberikan saya satu inspirasi untuk saya mulakan hari. Saya tonton tanpa sedikit pun perasaan jemu meskipun berulang-ulang. Memetik kata-kata Syai Hidayah (cewah)... "lawak dia sebenarnya untuk orang-orang yang genius tau wei!". Yes it is!


Fran Fine 
Sapa yang tak terkesan dengan pembawakan watak ini? Seorang wanita bersuara sengau yang berkhidmat dengan keluarga Sheffield. Pakaian dia yang sentiasa berani berada di luar kotak. Dengan gedik dia, ketawa dia.. semuanya. Sememangnya, dia aktres komedi terbaik yang saya pernah tonton seumur hidup saya...

Maxwell Sheffield

Maggie Sheffield

Brighton Sheffield

Gracie Sheffield

CC Babcock

Val

Sylvia Fine


Yetta
NILES!!!   
Sememangnya... sitkom ini meninggalkan kesan kepada saya. Malah, saya percaya juga yang sitkom ini turut meninggalkan kesan kepada penonton2 yang lain. 
Butler yang penyibuk tetapi seorang kawan yang sangat best! Rakan kongsi yang psiko. Mak yang kuat makan. Nenek yang nyanyuk. Bos yang ego. Semuanya gabungan yang sempurna. Cukup sempurna untuk mengizinkan sitkom ini terus menghuni kaca televisyen rumah saya satu ketika dahulu.

Walaupun The Nanny dah lama menoktahkan perjalanannya, sampai sekarang saya masih dapat rasa kelakar dia. Dan lepas tu ketawa sorang-sorang macam orang gila. 

Untuk meninggalkan sesuatu impak dalam sesebuah produk komedi, saya percaya, bahan komedi itu sendiri perlu dekat dengan jiwa penontonnya. Seperti mana The Nanny. Dan bila elemen itu ditekankan, saya percaya komedi itu akan diiktiraf sebagai komedi terbaik.

Hmmm... ketawa pun sebenarnya satu terapi kan dalam hidup? Saya percaya.. ada lambakan lagi sitkom2 yang ada dekat tv sekarang ni. Percaya cakap saya! Kalau anda stres atau anda rasakan saat-saat dalam hidup anda adalah saat-saat yang paling membosankan... pergi depan tv , tonton bahan2 komedi dan ketawa. Semuanya akan hilang! CONFIRM!

Tiada ulasan: