Isnin, 29 Ogos 2011

RAKAMAN DUA DETIK

Assalamualaikum WBT ! 



Syawal dan Hari Kebangsaan. Tahun ni, mungkin bertuah, Malaysia menempuh dua tarikh terpenting yang hampir serentak. Hmm... kontennya mungkin sama. Ya, meraikan kemenangan; Satu, kemenangan melawan nafsu. Satu lagi, kemenangan mengekalkan kemerdekaan.

Sebenar-benarnya, tak ada kejadah saya de nak buat entri melalut-lalut pasal semua ni. Haha.. Sekadar untuk menjamukan mata anda dengan kata-kata ini.

Selamat hari raya aidilfitri. Maaf kalau tulisan saya mengguris hati anda selama ni. Mintak ampun! Jugak untuk semua yang kenal Faiz Md Nasir. Minta maaf dari kepala sampai kaki! Bawa sekali kebiasaan kita ketika di Ramadan pada masa-masa akan datang, ya. Insya-ALLAH. Dunia mampu berubah selagi kita erat memegang agama dan akhlak yang baik. (Macam ustaz!) Ok fine!  

Selamat menyambut hari kemerdekaan untuk Malaysia. Ya, kita bebas dari jajahan fizikal. Tapi, dalam masa yang sama, bebaskan diri kita daripada jajahan mental. Nilai sentimental, itu lebih penting. Sekali pun tiada bendera, sekurang-kurangnya bersyukur dalam hati bahawa kita masih kekal di atas tanah yang harmoni. Terima kasih pejuang-pejuang. Sama ada pejuang yang berbaju kot mahupun pejuang yang berbaju peluh dan lumpur. Terima kasih! Kerana anda, kami di sini.

Okey! Fine! Tak stress lagi! ;D

Tiada ulasan: