Sabtu, 4 Jun 2011

"FIKIRKAN KAMU : BILA AKU DENGAN DIA"

Assalamualaikum WBT! Salam kesejahteraan (wah)! Hoi!


Bila mata anda dok jeling-jeling dekat tajuk entri ni... hentikanlah! Maaf okey! Ini bukan nak cerita pasal "apa tu cinta?" atau "aku jatuh cinta hari ni." Tidak! Bukan itu! Hahahaha...


Saya hanya ingin berkongsi dengan mata dan telinga anda... satu video yang saya jumpa dah lama dulu dekat laman YouTube. Video apa???


Prolognya... video ini adalah suntingan daripada video muzik "Thinking Of You." Lagu yang dinyanyikan oleh penghibur luar negara yang paling saya minat - saya pilih dia berbanding Lady Gaga, Rihanna atau Britney Spears - iaitu KATY PERRY!!


"Thinking Of You".... hmmm... siapa yang pernah dengar lagu ini? Untuk saya, lagu ini mempunyai nilai emosi dia yang tersendiri. Saya 'jatuh hati' dengan lagu ni sebaik sahaja saya menonton video muziknya yang sangat-sangat.... uh.. susah nak cakap. Senang cerita, emosi tahap Burj Khalifa Dubai la. 


Saya bermurah hati untuk menterjemahkan video klip yang dah diedit - yang saya nak anda semua tonton ni - dekat bawah ni.

Ia mengisahkan heroinnya teringatkan kekasih lama dia walaupun dia dah bersama dengan orang lain. Hero yang dia ingatkan tu sebenarnya dah terkorban dalam perang.

Saya tertarik dengan setiap apa yang ada dalam video muzik ni. Sedetik pun saya tak larikan mata saya dari tengok skrin. Saya sukakan suasana retro atau klasik yang menjadi tema untuk video muzik ini. Suasana itu awal-awal lagi digenggam masa mula-mula video ini. Kemudian ada babak di mana hero dan heroinnya menari. Bagi saya, ianya seperti pelengkap untuk video ini. 


Suasana suram cinta agung dapat saya rasakan sepanjang menontonnya. Sehinggakan saya rasa yang Katy Perry dan Matt Dallas betul-betul loving couple. Muzik instrumental tanpa suara pada permulaannya juga turut meninggalkan kesan yang tersendiri.

Seterusnya, Katy Perry juga antara item yang menampakkan video muzik ini seperti satu kisah cinta agung yang sedih. Apa sahaja yang dia buat dengan suami baru dia... dia pasti akan terbayangkan kekasih lamanya. Dia tak jujur bila bersama dengan suami dia sebab cinta dia dekat kekasih lama dia terlalu kuat. Cuba lihat ekspresi wajah Katy Perry masa lepas menari tu. Saat Matt Dallas perlahan-lahan lepaskan tangan sebab dia kena kembali bertugas sebagai askar. Dia macam tahu yang detik itu adalah detik terakhir dia melihat wajah kekasih dia tu. Wow.. emosi kan? Betul tak Hawa-Hawa semua? 

Letakkan diri anda pada tempat Katy Perry di dalam video muzik ini. 

Sejujurnya, wujud tak walau satu mililiter perasaan sayang untuk orang yang pernah bersama dengan kita bila kita dah bersama dengan orang lain? Ada tak walau seinci ruang dalam otak kita untuk simpan memori kita dengan orang tu dulu? Hahaha... janganlah 'touch screen.'

Tak kira apa pun, walau kita pernah merasakan detik paling pahit dalam hidup kita sebab kehilangan orang yang paling kita sayang, percaya cakap saya. Teruskan sahaja melangkah. Yakin bahawa itu hanyalah muka surat pertama kamus hidup kita. 
GO BABY GO! 


2 ulasan:

syai hidayah berkata...

yess...ade!!!1walaupun owg tu menyakitkan ati kite,tapi ttap ad memori dye....hahhaa..... aq ingatkan cter ape la entri nie....hehehe..:)

dari lensa faiz berkata...

hahahahaha..... mak2.. ape yg adenye?