Selasa, 15 Mac 2011

BABAK SATU

MUHAMMAD FAIZ BIN MD NASIR
10 OKTOBER 1993

Assalamualaikum..
ok... first of all.. imma new blogger here.. so.. amatur la nie... 
nama penuh saya macam yang dah tercatat dekat atas ni.. so.. anda boleh panggil saya dengan nama  Faiz @ Aih..18 tahun (teen)..
Tak payahlah nak intro berjela2 pasal si penulis blog ni  ok.. yg lebih diutamakan adalah intro untuk blog ni.. 

...dari lensa faiz
hmm.. mungkin ada yang dah terjuih.. yelah.. dalam dunia 'maya' ni pun dah ada berjuta blog dah.. jadi dengan kewujudan satu je  blog lagi.. dah ada dah yang menjangkakan apa yang blog ni akan 'katakan.' 
Terpulang.. setiap orang ada pandangan kan? 

Kembali kpd landasan : intro untuk blog ini..
Blog ini cuma akan mengatakan sesuatu yang terjadi di sekeliling saya, yang saya lihat berdasarkan lensa saya. Sesuatu yang boleh saya gelarkan sebagai INSPIRASI. Yeah, INSPIRASI... sesuatu yang boleh dijadikan 'penunjuk arah' untuk kita meniti nafas2 yang akan datang dengan lebih bermakna lagi. Sesuatu itu boleh menjadi PERISTIWA, MANUSIA, BUKU, atau apa sahaja. Saya lebih gemar untuk memuji daripada mengkritik. Jadi, insyaALLAH, anda tidak akan terjumpa kata2 kesat yang mengutuk sesuatu bahan dengan tujuan untuk menjatuhkan.

Saya tidak menjanjikan kepuasan kerana itu hak individu. Jadi, sebelum kita lebih jauh bergerak lagi, awal2 saya ingin katakan bahawa setiap apa yang dicetak bukanlah bertujuan untuk menyakiti atau  menjatuhkan. Cuma untuk berkongsi. Tak wajib kalau tak kata ni, tak ada kena mengena sama ada yang hidup mahupun yang sudah mati.

Saya hanya wujud selama 18 tahun di atas karpet dunia ni.. jadi masa yang dipinjamkan itulah digunakan oleh saya untuk meniti dunia sekeliling. Mungkin masih setahun jagung. Mungkin masih belum cukup untuk menghadam garam dalam kuantiti  yang banyak. tapi kenyataannya saya hanya ada 18 tahun pengalaman hidup untuk dikongsikan di ruang ini. Cuma 18 tahun. So, read it or leave it.. haha

Ok.. Jadi kalau ada kekurangan atau kelemahan, i'm so sorry.. dan saya kan cuba untuk perbaiki blog ini dari masa ke semasa.

Tiada ulasan: